6. oktober 2012

Sinnasau

Mønsteret til Pinneguri burde vel være ganske kjent nå- jeg har inntrykk av at det enten strikkes sinnasau- eller Dårthe. Jeg personlig foretrekker sau. Det er 25 år siden kroppen min tålte gensere ala Dårthe.

Mine sinte sauer er strikka i Hifa Ask, et garn som jeg får mer og mer sanEn for. Jakka er klipt opp uten noen former for sikringstiltak, og det er fullstendig forsvarlig forutsatt du bruker skikkelig ullgarn som ikke er superwash behandla. Knappene er noen søte greier jeg fant lokalt. Artig strikk, og som vanlig er jeg Pinneguris faste rævdilter når det kommer til mønstere/strikkeprosjeketer.Men damen har jo peiling :)

7 kommentarer:

  1. Veldig fin! Og søte knapper. :)

    Jeg har strikket både Dorthe og sinnasau, sistnevnte mangler bare knapper. Liker du Pinneguris mønstre kan jeg anbefale de nye pulsvarmerne hennes også. :)

    SvarSlett
  2. Populær og flott jakke :)

    SvarSlett
  3. Så fin jakke! Hvis du har sansen for Ask-garnet kan jeg anbefale en tur til Hillesvåg Ullvarefabrikk forresten, var der en tur i dag og der kan man snope både garn og fiber! Nesten farlig :-) Jeg hamstret noe Hjertegarn som skal bli babytepper og gleder meg til å prøve det garnet.

    SvarSlett
  4. Da har jeg blogget deg:-)
    http://strikkespinn.wordpress.com/2012/10/21/sinnasauer-for-amnesty/

    SvarSlett
  5. Den ble veldig fin!!! :)

    SvarSlett
  6. Kjempefin jakke! Veldig fine farger, fristende å prøve seg på denne!
    Skulle gjerne prøvd det garnet du anbefaler, må sjekke det ut :o)
    Nina

    SvarSlett
  7. Herlig jakke, mønsteret står på ønskelisten, men den listen er desverre alt for lang til at det blir noen sinnasauer på meg me det første :/ Likte farge komboen din veldig godt :)

    SvarSlett

Alle kommentarer blir satt stor pris på, og takk til alle som vil skrive noen ord :)