6. mai 2010

Gryta hennar mor

Jeg satt og beundret peonene jeg kjøpte her igår, og tenkte at, det hadde vært artig å se om jeg kan få til samme fargen på noe BFL jeg har liggende. BFL er for uinnvidde Bluefaced leichester, ull altså, og britisk. Jeg kjøpte 100 gram her for en tid siden, og siden jeg synes det er kjedelig å spinne ufarget ull skulle den jo likevel i gryta. Iallfeall, jeg blev inspiret. Av peoner.



Så, er det mulig å få til noe lignende sånn litt spontant ? Til en viss grad vil jeg si, men samtidig vet jeg ikke hvordan det blir når ullen har tørket. Jeg har heller ikke lagt inn de litt skarpe tonene man ser på blomsten. Men det var morro ! Jeg "malte" fargen utover med en plastskje for å forsøke å få litt dypere nyanser her og der, uten at det ble for markante overganger. Det er jeg rimelig sikker på at jeg har fått til. Det er også noen mer blekrosa partier i ulla som ikke synes på bildet.




Jeg hadde også litt farge igjen etterpå, så jeg fant frem litt Rauma Finull som ikke har blir brukt til noe som helst annet enn oppbevaringsobjekter. Jeg hespet de opp på niddynoddyen, og rett i gryta med de også. Her er jeg vesentlig mer generøs med fargen, samt at jeg har blandet i litt brunsort, uten at jeg har helt oversikten enda på hvordan det har gått.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Alle kommentarer blir satt stor pris på, og takk til alle som vil skrive noen ord :)