15. juni 2010

Plum Frost Cardigan

Denne har vært skikkelig artig å strikke, selv om den ble mildt sagt i største laget. Så derfor skal jeg strikke en til. Og litt mindre denne gangen.
Jeg vet jo inderlig vel at dette med prøvelapper og strikkefasthet lønner seg i lengden, men når det klør som verst i fingrene er det liksom ikke så lett å strikke en kjedelig prøvelapp.
Noe av det morsomste med Plum Frost var å lære seg tubular cast on og tubular bind off.
Det gikk også veldig greit siden jeg fant noen  instruksjonsvideoer på YouTube som funket for meg.

Plum Frost er strikket i Rauma Finull, og det fungerer helt greit. Det som også er bra med Finulla er at den finnes i ganske så mange farger.  Men, om jeg jeg skal være litt pirkete, så burde jeg ha vært mer nøye med fargevalget for å få enda mer glidende overganger i mønsteret.  Men her er iallefall et bilde, bedre bilder kommer forhåpentligvis om ikke så lenge. Nå er det på tide å lære seg til å hekle "låsekanten" før klipping og strikke knappestolpene. Og kanskje jeg kan luske meg innom Husfliden i morgen og finne garn til Plum Frost nr. 2.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Alle kommentarer blir satt stor pris på, og takk til alle som vil skrive noen ord :)