15. mai 2010

Risikosport ?

Etter at jeg hadde spunnet opp BFL`en jeg farget her forleden kom jeg til at det er på tide å forsøke noe nytt.
Dette nye er intet annet enn å la det være som entråds garn. Ett eller annet sted har jeg lest at man ved å ha garnet i kokende vann får det til å "sette" seg, og javel, da gjorde jeg nettopp det. Og her kommer spolene til majacraften til sin rett; den er nemlig bare å legge  i gryta med varmt vann. Etter at den delen av prosessen var unnagjort kon jeg til at jeg kunne jo ikke la ganet tørke på den, det vil jo ta vinter og vår, og mest sannsynlig mugne. Dermed var det frem med niddy noddyen, og så er det bare å vente på at det tørker. Egentlig tror jeg det var en god idé siden jeg får strekt garnet i samme slengen. Om det dermed betyr at garnet er brukbart, det er en annen sak. Så langt synes det som at garnet har tålt julingen, og det var heller ikke noe problem med å hespe det opp i sånn passe våt tilstand.


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Alle kommentarer blir satt stor pris på, og takk til alle som vil skrive noen ord :)