5. mai 2010

Strikker videre

Forrige helg hadde jeg gleden av å reise til Telemark for et lite besøk hos Telespinn sammen med en gjeng glade spinnedamer. Her fikke vi god mat, hilse på mohair gjeitene, en omvisning på spinneriet og ikke minst en tur i butikken hennes. Jeg endte opp med 8 hesper "Mari", 2 -tråds merino/mohair ; et garn jeg har store forhåpninger til. Garnet er bløtt, har en fin tvinn og jeg tror garnet også  har en bra "stitch definition".


Jeg har også fått startet på Plum Frost Cardigan; nå er det tid for å strikke ermene, og det i seg selv er en gylden anledning til å forsøke å strikke begge ermene samtidig.



"Something Red" som egentlig burde vært ferdig, er lagt litt til side som følge av Plum Frost. Fanagenseren skal bare monteres, og den ligger godt på vent den også.





Og hva spinnes om dagen ?
Jeg har ikke være så veldig aktiv ved rokken siste tiden, men jeg har gitt merinoen jeg farget i brun/grønn en sjanse. Og jammen meg, det ser bedre ut enn fryktet! Likevel går den nok i gryta igjen. Til venstre ser man prøvespinninga av "knæsj pink"; den er jeg veldig fornøyd med !






I went to Telemark last weekend to visit  Telespinn, a small mill mainly spinning yarns in a mohair/merino blend. It was really nice visiting Bjørg and her mohair goats, and of course I had to do a little bit of shopping; I came home with  8 skeins "Mari" - a 2 ply 80 % mohair/20 % merino blend. It seems very nice, soft and with a nice twist.
When it  comes to knitting, I am  working on the Plum Frost Cardingan.  And, as a result of my Plum Frost mania,  the Fana Sweater is waiting patiently to be sewn up, and "Something red" is on hold. I`d like to crochet the armholes before cutting, but I need to knit  a square for educational cutting purposes. I`d be devastated if the stitches didn´t turn out to be securely closed !!!
On the spinning.....I haven´t done much the past weeks besides testing the horrible brown & green I dyed a while ago. Actually, it turned out better than I feared, but still I guess it´s in for a second round in the dyepot. 

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Alle kommentarer blir satt stor pris på, og takk til alle som vil skrive noen ord :)