18. oktober 2010

Keep calm and keep on knitting

Mannen min har blitt lovd en Telemarksgenser over lengre tid, og omsider fikk jeg fart på meg. Så til bursdagen hans fikk han en fin pakke med garn til den fremtidige genseren; jeg mistenker jeg synes det var mest morsomt. Genseren strikkes i Sandnes Alpakka, garantert kløfri, men Sandnes Alpakka er glatte og sleipe saker; jeg er ikke fra meg av begeistring. Trøsten er at husbond er fornøyd med både mønster og garn, så det er bare å strikke på.


Telemarksgenser

Plum Frost II har lagt og råtnet på rot den siste tiden, men nå er jeg litt igang med den også som avveksling fra Telemarksprosjektet. Nå er det ermene som står for tur, og snart snart håper jeg å få begynt på mønsteret.; denne gangen er jeg sikker på at størrelsen blir riktig. Plum Frost I ble et telt.
Når begge disse er ferdige må jeg få kommet meg videre på Pinneguris Thistle Shawl som også er blitt ganske muggent.
Og få montert Fanagenseren. Strikke ferdig noen sokker.
Nevnte jeg alpakkaen som skal spinnes ferdig ?
Og overtransportøren jeg må kjøpe så jeg får montert Latvisk Hage på sømmelig vis ?
Ugh !!

Plum frost II før morroa begynner. Stikkes i Finull fra Rauma.

Thistle Shawl; strikkes i Wollmeise i fagene Rosenrot og Ebenholz.

2 kommentarer:

  1. Så mye fint! Og kjempefine farger - er svak for brunt :)

    SvarSlett
  2. Nå tenker jeg han far blir fornøyd!
    Og masse kule garnfarger i innleggene under!! Helt enig - det er kjempegøy!

    SvarSlett

Alle kommentarer blir satt stor pris på, og takk til alle som vil skrive noen ord :)