6. april 2011

Halvgjort er halvvegs til målet !

En halv sokk her og en halv sokk der, en genser her og to der,  et sjal som roper på å bli ferdig. Dette kjennetegner det Ullforiske hjem når kaoset tar overhånd; å konsentere seg om en ting av gangen går dårlig, og hjernen flykter unna i ullne fantasier. Er det noe annet morsomt som kan strikkes mens alt det andre venter? Anarkiet er altså  på vei inn i heimen, og det er på tide å ta noen grep.  Orden og struktur er påkrevet; kanskje ikke så morsomt -  men tross alt bedre enn kaos.
Dessuten trengs det motgift mot tankefeller. 
I god og optimistisk ånd postuleres dermed følgende leveregel: 
Halvgjort er halvvegs til målet.



På en tur innom Husfliden fikk mannen øye på selbusokker, og sa at sånne ville han ha. Okay, da får han det.  Sokkene strikkes i Senjagarn - et for meg dristig valg.  Konklusjon: Jeg er fordomsfull og garnet er helt ok å strikke med. 

Litt over halvveigs til målet: Sokken Calendula,tidligere fotografert på Grand Cafè da den var i sin spede begynnelse. Høyresokken er på fremmarsj; en prioritert oppgave.

Polwarth fra Crown Mountain Farm.  Dette er et langtidsprosjekt som  fikk en noe prematur oppstart da jeg måtte reparere spinnegleden etter en periode med svampespinning. 


Romeldale - føltes ut som svamp, er nå ferdigstilt 3-trådsgarn, og garnet kjennes mye bedre ut nå som det er tvunnet.  Jeg vil anta at etter en vask vil det bli enda bedre.  Romeldale vil altså få fornyet tillit i husholdningen. 

Stakkars Joanie tar jeg ikke med i denne runden. Joanie blir en stor,stor jente. Det var visst noe med strikkefastheten.



 


3 kommentarer:

  1. Haha , morsomt indlæg som egentlig osse kunne passe på mig . En sok her og der.... strikker osse på en selbu strømpe..skal vi se hvem der bliver først færdig ?
    God dag :-)

    SvarSlett
  2. Det synes jeg var en god og brukendes leveregel.
    Å se det positive er en utmerket ting og man kan komme langt og ha det godt om man klarer å se hva man har (gjort)og ikke fokusere så mye på hva man ikke har (gjort) !
    Jeg vil gjerne komme her igjen for denne bloggen din liker jeg:)

    SvarSlett
  3. Strikkefasthet er oppskrytt. Inntil man trenger det naturligvis ;]

    SvarSlett

Alle kommentarer blir satt stor pris på, og takk til alle som vil skrive noen ord :)