25. september 2011

Lauriel

Det har vært litt stille her de siste ukene, mest fordi jeg har vært beskjeftiget med å strikke på Lauriel av Ysolda Teague. Denne gangen har jeg brukt Quince & Co's Chickadee i fargen Bird's Egg, og garnet har vært en fornøyelse. Det har også masser av spenst, og tvinningen gjør at mønstere kommer fint frem. - Ikke uventet kan jeg godt tenke meg å strikke mer i dette garnet, men inntil videre får det bero. Jeg har vel noe sånt  som 3 jakker til jeg har planer om å strikke, og hvor garnet allerede er innkjøpt ( eller befinner seg på vei over Atlanteren). Strikkajakker er digg, og mønsterene til Ysolda gjør det bare enda morsommere å strikke de. Du kan ikke gjøre så veldig mye feil egentlig. Bare pass på strikkefastheten- jeg har lært det nå, så resten av kvelden skal brukes til å strikke...prøvelapper !







Høsten har ikke bitt seg helt fast her syd enda, så det er fortsatt litt blomstring i bed og krukker.




Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Alle kommentarer blir satt stor pris på, og takk til alle som vil skrive noen ord :)