13. februar 2011

Butikkskryt - og litt "nytt"

Om du som leser dette misliker reklame, så er du herved advart. 
Det er nemlig det det er.
Jeg henvendte meg til yarn.no her forleden med et spørsmål om strikkefastheten på hennes Snældan 3-tråds, siden jeg har planer (igjen). Hun kvitterte med å sende meg et hespe så jeg kunne teste ut selv, og jeg synes det var utrolig hyggelig gjort av henne. Så, takk for superservice ! Jeg driver nå og tester ut garnet med å strikke prøvelapper ( ja, du leste riktig), og så langt er jeg veldig fornøyd. Fargen er nydelig, og garnet er godt å strikke.


Min første prøvelapp; vel verd å dokumentere !



Så, litt om Plum Frost III;  denne gangen som genser.
Jeg hadde opprinnelig tenkt blågrå bunnfarge og limegrønt som mønster, men det var ingen god idé.  
Heldigvis viste det seg at jeg hadde et hespe i samme blandings som mitt egenfarga, så ja, man kan aldri ha nok stæsj. For å få det til å gå opp med bare to farger må jeg endre bittelitt på enkelte omganger ved å legge til en ekstra runde av den ene eller andre fargen. Ellers så strikker jeg den fra toppen, noe som går veldig greit siden  det er enkelt å reversere  originaloppskriften.





Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Alle kommentarer blir satt stor pris på, og takk til alle som vil skrive noen ord :)