4. juli 2011

Long time no see

Hadde vel ikke helt glemt å blogge, det var bare at jeg synes jeg ikke hadde så mye å skrive om?
Iallefall, noe er kommet av pinnene siden sist. Først av pinnene var Summer mystery shawl fra WendyKnits, et morsomt lite strikkeprosjekt. Dette var første gangen jeg deltok på en KAL, og det var igrunnen en hyggelig opplevelse. 

Her er Summer Mystery Shawl dandert på et stakittgjerde i Lyngør:




Det neste som ble ferdig var Meringue av Ann Budd. Mønsteret var et mareritt; dårlig skrevet og jeg skjønte ikke bæret. Til slutt bare strikket jeg i vei og gav blaffen i hvordan det ble. Garnet jeg brukte var derimot fornøyelse;  Cascade 220 er fine saker. 
Siden jeg ikke er så strående fornøyd med resultatet legger jeg ut et bilde jeg er fornøyd med, og lenge før trøbblet ballet på seg:


Neste ferdige prosjekt var Wanida sokkene til CookieA, strikket i Wollmeise Twin i fargen LaDigitessa. Mønsteret er veldig fint, omtrent som en pent innpakket gave!


Og så er det diverse ufullendte prosjekter som ligger strødd i heimen. Her er Pinneguris "Olja Lyn" sokker, også ganske morsomme å strikke. Jeg strikker de i restegarn- som jeg har endel av etterhvert....er vel neppe alene om det ?


Til slutt litt spinning: Jeg pusler fortsatt på med Polwarthen fra Crown Mountain Farms- og jeg kan slettes ikke bestemme meg for om jeg liker fargene eller ikke. Når en gang ferdigspunnet er planen å kjedetvinne det, så får man se hva jeg tenker om saken da. 
Hmmmm, skeptisk! Men starten på rovingen var bra.


Avslutningsvis får jeg si takk til Tante Ull som har foret meg med mange strikkeideer den siste tiden- noe som denne bloggposten med all tydelighet demonsterer !

1 kommentar:

  1. Hvor flittig du har været :-)) Tror minsanten at jeg osse er igang med et mystery shawl , det ligner det meget , men jeg ved det først til oktober når det er færdigt , får det nemlig tilsendt i 'bidder'..spændende er det.

    SvarSlett

Alle kommentarer blir satt stor pris på, og takk til alle som vil skrive noen ord :)